Hjem Trivsel Skolefest

Skolefest

Hvert år i april måned holder vi skolefest på Peter Willemoesskolen. Forældre og søskende inviteres til en hyggelig aften, hvor eleverne har planlagt en masse aktiviteter.

Vi har en fast tradition om, at skolefesten starter med, at 6. årgang har forberedt et skuespil som de vil fremføre for os. Det er noget som eleverne ser frem til med stor spænding. De har øvet replikker, indrettet kulisser og iført sig forskellige udklædninger som passer til temaet.

7. årgang omdanner skolens kælder til en skræmmende spøgelseskælder, den plejer at være et kæmpe hit blandt både børn og forældre. Det giver stærke oplevelser når man får sig et gys i mørket.

Ved skolefesterne er der mulighed for at købe mad og drikke fra de mange boder. Klasserne står for indhold og aktiviteter i de forskellige boder. Ved tidligere skolefester har man haft mulighed for at købe toast, hotdogs, kolde vand og meget andet. Normal plejer der også at være mulighed for, at de voksne kan købe en kop kaffe og et stykke kage. Ønsker man at medbringe egen picnickurv vil der også være mulighed for det. Program og handlemuligheder kan ses i det årlige program.

Eleverne holder meget af skolefesten og muligheden for at invitere deres forældre og søskende med i skole. De viser med stor stolthed deres forskellige produktioner frem.