Hjem Skolen og byen Foreningen "Liv i Assens"

Foreningen "Liv i Assens"

Foreningen "Liv i Assens" arrangerer sambaoptoget i Assens by i samarbejde med musikskolen, Peter Willemoesskolen og med stor opbakning fra erhvervslivet.

I august måned afsættes 3 dage til at arbejde med samba. To almindelige skoledage hvor vi øver os i at spille og danse med sambaoptoget. Den efterfølgende lørdag går eleverne i skole og deltager i det årlige flotte og farvestrålende sambaoptog gennem Assens by. Det er vigtigt for os at lære eleverne om frivillighed og det at give noget tilbage til byen. Peter Willemoesskolen er en del af byen og #HeleByensFolkeskole.

I forbindelse med optoget, undervises eleverne i Samba dans, percussion spil og de elever der behersker et blæseinstrument samt blæserorkesteret indøver de numre der spilles i optoget.