Hjem Skolen og byen Børn på vandet - med sikkerhed

Børn på vandet - med sikkerhed

Vi har et tæt samarbejde med en række foreninger i Assens by omkring at få børn sikkert på vandet. Princippet i samarbejdet er, at de deltagende klubber udlåner deres faciliteter og udstyr til skolerne, således har vi på skolen fået et nyt undervisningstilbud til eleverne. Skolens 5. klasser får mulighed for, at afprøve søsport og de tilbud som klubberne tilbyder. Frivillige fra klubberne samarbejder med skolens ansatte om at give eleverne færdigheder og kompetencer til at begå sig på vandet.

Skolen har forpligtiget sig til, at elevernes svømme-kompetencer trænes grundigere i den løbende svømmeundervisning end tidligere, idet der stilles sikkerhedsmæssige kompetencekrav til alle elever som deltager i projektet.

Eleverne på Peter Willemoesskolen har derfor indlagt ekstra svømmeundervisning i deres skoletid. Vores elever får fast svømmeundervisning i både 4. og 5. klasse, hvor der vil være fokus på sikkerhed og livredning. Vi har en ambition om, at alle vores elever lærer at svømme og at begå sig sikkert ved vandet.

I foråret i 5. klasse bruges tre dage på og i vandet, hvor eleverne er ude at ro, sejle, windsurfe og stå på wakeboard ved Kabelbanen ved Assens Arena.

Projektet er et samarbejde mellem Peter Willemoesskolen, Assens Sejlklub, Assens Roklub, Fyns Windsurfing Klub, samt Arena Assens.

Tryg Fonden støtter projektet økonomisk.

Peter Willemoesskolen
Skelvej 29