Hjem Skolen og byen Assens kirke

Assens kirke

Samarbejde med Assens Kirke

Vi har ligeledes et tæt samarbejde med Assens Kirke

Udover konfirmationsundervisningen tager alle elever i 7. klasse uanset tro på endagstur sammen med præsterne og klassens lærere.

Turen ligger typisk i marts eller april. Turene går til forskellige mål, men altid med et kirkeligt tema. Vi har fx besøgt Roskilde Domkirke og Ribe Domkirke.

Peter Willemoesskolen arrangerer deres egen julegudstjenesten hvert år for alle elever og ansatte på skolen. Eleverne følges med deres venskabsklasser, dvs. at de store tager sig af de små. Eleverne i 2. klasse optræder med tre sange, som de har lært i samarbejde med musiklæreren fra skolen og musikskolen. Elever fra 7. klasse læser Juleevangeliet op i kirken.

Vores Røde Kors Lektiecafé venner er også inviteret med samt de forældre der har tid og lyst.