Hjem Om os SFO

SFO

SFO'en på Peter Willemoesskolen

I SFO'en slår vi dørene op og siger godmorgen hver dag kl. 6.15.

Vi tilbyder de børn, der har lyst, et varieret morgenmåltid. Ellers står de første timer af dagen på stille hygge og lege.

Kl. 7.50 lukker vi af, og børnene begynder at gå i klasserne.

Hver klasse fra 0.-3. klassetrin har skolepædagoger med i undervisningen. For 0. klasse betyder dette, at der er 2 skolepædagoger med i store dele af undervisningen og disse skolepædagoger går i gen i SFO'en.

For 1.-3. klasse er det den samme skolepædagog som følger børnene i disse år. Skolepædagogen er naturligvis også tilknyttet SFO'en.

I SFO'en planlægger vi hver uge forskellige aktiviteter. Vi prioriterer udeområdet og bevægelse højt, så derfor er der mulighed for at være i den friske luft og lege, spille bold, lave bål og i vinterhalvåret benyttes vores hal og gymnastiksal.

Hverdagen i SFO'en handler for os også om at have et godt og tæt forældresamarbejde og derfor invitere vi flere gange i løbet af skoleåret til forældrekaffe. I forbindelse med forældrekaffen støtter vi eks. også om "Bag for en sag".

I løbet af skoleåret inviteres SFO- børnene til forskellige aktiviteter efter SFO-tid.: eks. Halloweenfest i efteråret, "fritter-fest" i foråret, samt en særlig tur ud af huset for vores 3. klasser.

Vi lukker kl. 17.00—fredag kl. 15.30

Har du brug for at kontakte os, træffes vi i åbningstiden på tlf. 64 74 78 04 og tlf. 21 83 51 20 eller alternativt tlf. 64 74 77 95 (skolens kontor).

SFO'ens åbningstider

SFO'en har åbent hver morgen kl. 6.15 – 8 og mandag kl. 14.15 –17, tirsdag - torsdag kl. 13.25 - 17.00 og fredag kl. 13.25 - kl.15.30
På skolefridage er der åbent kl. 6.15 – 17 (Fredag til 15.30)

Praktiske oplysninger

Indmeldelse

Dit barn kan være indmeldt i SFO fra 0. klasse til 3. klasse.

Du kan indmelde dit barn i SFO, samtidig med at du indskriver barnet i skolen.

Du har også mulighed for at indmelde dit barn i SFO på et senere tidspunkt, ved at benytte Digital Pladsanvisning.

SFO moduler

Assens Kommune tilbyder 3 SFO-moduler:

Heldagsmodul
Morgenmodul
Klippekortsmodul

Læs mere om Morgenmodul og Klippekortsmodul

OBS: Udmeldelse af SFO skal ske på Digital Pladsanvisning, og udmeldelsesfristen er en måned til en måneds udgang.

Indmeldelse SFO

Her kan du taksterne for SFO Takstannonce.pdf

Praktiksted

Peter Willemoesskolen er praktikinstitution for pædagogstuderende, hvilket betyder, at der løbende vil komme nye ansigter på skolen. De studerendes praktikker varer enten 7 uger eller et halvt år, alt efter hvor langt de er i uddannelsen.

Som studerende på Peter Willemoesskolen kommer man til at arbejde med mange forskellige opgaver, hovedsageligt i indskolingen.

Man kan blandt andet:

• være med i diverse lektioner med en lærer eller en pædagog
  • have ansvaret for uuv-timer i samarbejde med skolens praktikvejleder eller klassepædagog. Trivsel, bevægelse og de timeløsefag er de overordnede emner.
  • stå for planlægningen og afholdelsen af aktiviteter i SFOen med udgangspunkt i din ikp.

På Peter Willemoesskolen er der én praktikvejleder tilknyttet, som umiddelbart står for vejledningen af alle studerende. Denne har gennemført diplommodulet ”Praktikvejleder for pædagoguddannelsen”

Peter Willemoesskolen
Skelvej 29