Hjem Faglighed Lektiecafé

Lektiecafé

Røde Kors tilbyder lektiecafé for skolens tosprogede elever fra 1. til 9. klasse. Lektiehjælpen organiseres af Røde Kors’ frivillige lektiehjælpere. De frivillige hjælpere er via positiv voksenkontakt, socialt samvær og omsorg med til at give børnene en positiv oplevelse af lektielæsning. Eleverne får hjælp til de lektier, de får for i løbet af ugen samt mulighed for at træne sprog og faglige færdigheder med en af de mange frivillige.

Røde Kors arrangerer derudover aktiviteter og udflugter i løbet af året for de elever, der går i lektiecaféen.

Vi er utrolig glade for, at så mange frilillige hvert år vælger at støtte op om vores lektiecafé. Det er et kæmpe bidrag som, hjælper børnene til et godt skoleliv - på den måde styrker vi i fællesskab børnenes fremtid.

Peter Willemoesskolen
Skelvej 29